Chwile, które łączą: T-Mobile wchodzi na polski rynek 5 czerwca

Gazeta.pl > Technologie >  Wiadomości
K.H, Krzysztof Pielesiek
19.05.2011
A A A Drukuj
Tak będą wyglądały opakowania produktów sprzedawanych w sieci T-Mobile

Tak będą wyglądały opakowania produktów sprzedawanych w sieci T-Mobile (fot. Krzysztof Pielesiek)

5 czerwca oficjalnie na polski rynek wejdzie operator komórkowy T-Mobile.

Już piątego czerwca rozpocznie się proces zmieniania marki Era w T-Mobile. Ta druga, ostatecznie - w ciągu kilku miesięcy - zastąpi dobrze znaną markę, która dla końcowego odbiorcy w zasadzie "zniknie" z rynku. Jak poinformowano na konferencji prasowej, zmiana wizerunku odbędzie się pod hasłem "Chwile, które łączą". Jest to rodzima wersja globalnego hasła reklamowego Deutsche Telekom - "Life is for Sharing". Na start zapowiadane są następujące atrakcje:

  • roaming w cenach połączeń krajowych (pod nazwą "Wszędzie rozmawiaj")
  • transmisja danych w roamingu najtańsza z wszystkich sieci
  • nielimitowane połączenia wewnątrz sieci w Polsce i za granica

Punkty te warto rozwinąć. Jak powiedziano na konferencji, wewnątrz sieci T-Mobile, będziemy mogli rozmawiać z każdym jej użytkownikiem dzięki nielimitowanym połączeniom, które dostępne będą w ramach stałej opłaty (abonamentu). Rozmowy obejmą również - nie licząc wschodniej Europy - teren Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. W przypadku Internetu atrakcyjna ma być nie tylko jego cena, ale i sposób korzystania z niego. W roamingu, po wyczerpaniu limitu danych, nie poniesiemy dodatkowych kosztów. Zamiast tego operator poinformuje nas o tym fakcie dając nam możliwość zrobienia dwóch rzeczy - wybrania kolejnego pakietu lub korzystania z Internetu z prędkością oferowaną w standardzie Edge.

W chwili oficjalnego wprowadzenia zmian uruchomiona zostanie nowa strona internetowa www.t-mobile.pl, na którą zostaniemy automatycznie przekierowani, jeśli w przeglądarce internetowej wpiszemy adres www.era.pl. Na nowej witrynie pojawią się oczywiście wszystkie informacje potrzebne klientom Ery/T-Mobile.

"Wraz z nową na polskim rynku, międzynarodową marką T-Mobile, wprowadzamy jej globalne wartości: prostota, kompetencje i innowacyjność. Będą one przyświecać wszystkim naszym działaniom i wprowadzanym, nowym ofertom. Natomiast w naszym podejściu nie zmieni się to, co zawsze było naszą najmocniejszą stroną: jakość, obsługa klienta i profesjonalizm pracowników" - powiedział prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej, Miroslav Rakowski.

Nie wiadomo na razie, jak będą kształtować się ceny. Te informacje zostaną opublikowane w pierwszym tygodniu czerwca. Firma podała jednak, że na rynku zostanie marka Tak-Tak oraz rzecz jasna Heyah. Proces rebrandingu trwał będzie kilka miesięcy. 5 czerwca obejmie "330 najważniejszych sklepów". Reszta powinna zostać dostosowana do nowego wizerunku firmy w ciągu kilku tygodni. Przewidywane koszty zmiany wizerunku szacowane są na 100 mln złotych, zdaniem firmy same dochody i zyski pozostaną bez zmian.

Zdaniem operatora, wprowadzenie sieci T-Mobile, nie będzie związane z jakimikolwiek utrudnieniami dla dotychczasowych klientów sieci.

O rebrandingu Ery na T-Mobile mówiło się od dawna, ale dopiero po wyjaśnieniu sporów związanych z tym, kto właściwie jest właścicielem PTC stało się to możliwe. Marka była obecna na polskim rynku telekomunikacyjnym od 1996 roku.

To nie pierwsza tego rodzaju zmiana na naszym rynku - w 2005 roku marka Idea została zastąpiona przez Orange.

Tagi:

  • 18

Komentarze (38)

Zaloguj się
  • ulanzalasem

    Oceniono 2 razy 2

    ""Wraz z nową na polskim rynku, międzynarodową marką T-Mobile, wprowadzamy jej globalne wartości: prostota, kompetencje i innowacyjność"

    Czyli Era do tej pory była niekompetentna, skomplikowana i przestarzała :D

    P.s. Transfer kasy, bo inaczej po co robić taki bajzel...?

  • Oceniono 1 raz 1

    niewiele się zmieni - a szkoda
    erę mógł przejąć ktoś z zamiarem cięcia stawek... to by była jedyna fajna informacja.
    --
    Serdecznie pozdrawiam i zycze milego dnia :-)
    :):-)

  • beznadziejne-konto-w

    Oceniono 1 raz 1

    I będzie festiwal filmowy we Wrocławiu się nazywał T-Mobile Nowe Horyzonty?

  • Oceniono 1 raz 1

    Podobne zapewnienia były przy zmianie Idei w Orange i wyszło wielkie G...

  • Oceniono 1 raz 1

    cała Polska czeka z zapartym tchem na to wiekopomne wydarzenie ;-)

  • krawiec6661

    Oceniono 1 raz 1

    Polska strategia marketingowa - nasmrodzić, naoszukiwać, nawysyłać złodziejskich SMSów, dowalić niespodziewane podwyżki osobom na umowie itd. a potem zmienić markę i startowac od nowa. To się sprawdza, bo Polacy mają krótką pamięć i dają się łatwo mamić nowym brandzikiem i pseudo promocjami.

  • maciejzimmer

    Oceniono 1 raz 1

    ja byłem w Idei jak zmieniła się na Orange, z każdym miesiącem było gożej więc już współczuję klientom Ery bo nic dobrego z tego nie będzie. Teraz jestem w Play i jestem naprawdę zadowolony

  • 0

    Oferta jest bardzo dobra czy rewolucyjna ocenimy po ujawnieniu cen pakietów. Nie wiele się zmieni?? Polecam przeczytać ten artykuł czy inne w necie...

    T-Mobile (ani żaden innych telekom) nie konkuruje z Playem stawką o tych, którzy na telefon chcą przeznaczyć 5 zł rocznie (ważność po doładowaniu 365 dni?) i najlepiej jeśli za to otrzymają jeszcze konsule albo iPhona4. T-Mobile nawet nie patrzy na Playa (w przeciwieństwie do Playa, który zdaje się boi się zmian u innych operatorów jak wody święconej).

    Czy oferta T-Mobile sprawi, że T-Mobile podbije Polskę, na pewno użytkownicy Ery będą zadowoleni. Czy osoby, które chcą dzwonić za 5 zł na rok nie będą ale oni mają innego operatora.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX