Technologie.gazeta.pl
Gazeta.pl > Technologie >  Wiadomości

Polski Internet protestuje przeciwko ACTA. Utrudniony dostęp do Kwejka, Demotywatorów, Wykopu

Joanna Sosnowska
23.01.2012 23:57
A A A Drukuj
No ACTA w Polsce No ACTA w Polsce
  • Koniec kupowania markowych sportowych wyrobów na Allegro? Koniec z niższymi cenami? Sprawą zajmuje się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  • Demotywatory
  • JoeMonster
  • Kwejk
  • OwsiakNet
  • WOSP
  • Wykop
Tego jeszcze w polskiej Sieci nie było. Dziesiątki serwisów, w tym te naprawdę popularne, czyli Kwejk, Demotywatory czy Wykop, łączą siły w proteście przeciwko planom podpisania przez polski rząd umowy ACTA. Rozpoczęty właśnie protest przeciwko podpisaniu umowy ACTA obejmie zasięgiem ponad 34% internautów w Polsce.

[00:35 AKTUALIZACJA]

W proteście bierze udział więcej stron, niż początkowo zapowiadano. Część wybiera zaciemnienie z jasnym punktem światła, inne - jak Allegro, modyfikują tylko swoje logo.

Allegor protestuje przeciw ACTA

W sieci pojawił się też znak Polski Walczącej nawiązujący do tego sprzed blisko 70 lat.

Polsk@ Walcząca

 

[00:12 AKTUALIZACJA]

Równo o północy zaciemniły się Demotywatory, Wykop, JoeMonster, Antyweb, Kwejk, witryna Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz strona Krytyki Politycznej. Czytelnicy Alert24 donoszą, że zaciemniony jest także Salon24 i strona SLD. Pełna lista protestujących serwisów (także stworzona przez czytelników Alert24) znajduje się pod tym linkiem.

Antyweb zaciemniony w proteście przeciwko ACTA

Kto protestuje?

Udział w akcji protestacyjnej zapowiedziało w sumie kilkadziesiąt serwisów. Te najbardziej znane to Demotywatory, Kwejk, Wykop, JoeMonster, popularny blog technologiczny Antyweb. Równolegle strajkują mniej znane strony, spośród których wymienić można fundację Panoptykon, Poland.com, Napisy24, Mój Droid i inne. Pełna lista serwisów, które demonstrują swój protest znajduje się pod tym linkiem. Strajkuje także grupa Anonymous, która ponownie zaatakowała serwisy rządowe.

Jak wynika z badania Megapanelu/PBI za listopad 2011, zasięg serwisów, które jako pierwsze ogłaszały protest (Wykop, Demotywtory, Kwejk, JoeMonster, Antyweb) wynosi wśród internautów 34,31%. To aż jedna trzecia całości. W listopadzie Demotywatory, Kwejka, Wykop, JoeMonstera i Antyweb odwiedziło w sumie ponad 6,5 miliona osób (z czego część zapewne odwiedzała równolegle wszystkie wymienione serwisy). Jak widać, sprzeciw wyrażają naprawdę ważni gracze.

Demotywatory, kwejk.pl i joemonster protestują przeciwko ACTA

 

Na czym będzie polegać protest?

Wykop blackout

Strajk polskiego internetu nie będzie tak spektakularny, jak ubiegłotygodniowy protest zachodnich serwisów przeciwko amerykańskim ustawom SOPA i PIPA. Wówczas to anglojęzyczna Wikipedia wyłączyła się na całą dobę. Podobnie strajkowały na przykład Mozilla czy Reddit.

Polski protest podzielić należy na trzy rodzaje.

- banner informacyjny - strona działa, ale jednym z jej elementów jest banner, informujący o tym, że dany serwis nie popiera umowy ACTA. Jest to mało inwazyjna, ale też mało skuteczna forma protestu.

- częściowe zaciemnienie - czyli tzw. "soft black-out". Polega na tym, że po odwiedzeniu danego serwisu użytkownikowi wyświetlana będzie specjalna strona informująca o proteście i zagrożeniach, jakie w ACTA upatruje wyświetlający ją serwis. Zaczernioną stronę będzie można jednak zamknąć i przejść do zasobów serwisu. To najczęściej wybierana forma protestu - od północy 24 stycznia to właśnie ją wybierać będą Demotywatory, Kwejk czy Wykop. Ale nie tylko - później na godzinę wybiorą pełny black-out.

Trzeba jednak zauważyć, że częściowe zaciemnienie, jakie wybrały popularne polskie serwisy jest naprawdę bardzo częściowe. Czarna strona informująca o proteście pojawia się jednorazowo, tylko przy pierwszej wizycie na serwisie. Później są one dostępne bez przeszkód.

- pełny black-out - czyli całkowite wyłączenie serwerów. Zasoby serwisów będą wówczas niedostępne. Demotywatory, Kwejk, Wykop, JoeMonstera i Antyweb mają zamiar przeprowadzić pełny black-out we wtorek 24 stycznia w godzinach od 19 do 20.

Czym jest ACTA, czyli przeciwko czemu protestujemy?

ACTA (Anti-counterfeiting trade agreement) to układ między Australią, Kanadą, Japonią, Koreą Południową, Meksykiem, Maroko, Nową Zelandią, Singapurem, Szwajcarią i USA, do którego ma dołączyć Unia Europejska.

Przeczytaj pełny tekst umowy ACTA

Jego nazwę można przetłumaczyć jako "porozumienie przeciw obrotowi podróbkami", dotyczy jednak ochrony własności intelektualnej w ogóle, również w internecie. Zdaniem obrońców swobód w internecie, może prowadzić to do blokowania różnych treści i cenzury w imię walki z piractwem.

ACTA dotyczy ochrony praw własności w internecie: zwiększa uprawnienia posiadaczy praw własności, a na organy państwowe i podmioty zarabiające i administrujące zasobami w sieci nakłada dodatkowe zobowiązania.

 

 

Z punktu widzenia użytkownika internetu, na uwagę zasługują trzy zapisy.

1. Jedną z najważniejszych zmian, przeciw którym protestują przeciwnicy ACTA, jest zobowiązanie dostawców internetu i właścicieli serwisów do monitorowania zachowań internautów (art. 27). To przede wszystkim tego boją się eksperci - podkreślają, że zmiana ta nie tylko zwiększy koszty działalności w sieci (dodatkowe koszty monitoringu), ale przede wszystkim naruszy wolność internautów.

2. Dodatkowo, postanowienia ACTA pozwoliłyby w określonych sytuacjach zmusić dostawców internetu i właścicieli serwisów do ujawniania danych posiadaczom praw własności, których prawa mogły zostać naruszone (art.27.4). A więc także instytucjom komercyjnym. Obecnie dane takie udostępniane są organom państwowym.

3. Inną kontrowersyjną zmianą dotyczącą sieci jest możliwość usuwania bez wyroku sądu treści uznanych za pirackie (art. 26 i 27.5).

Rząd podpisał uchwałę o przyjęciu porozumienia ACTA już w listopadzie ub. roku. Oficjalnie mamy podpisać kontrowersyjny dokument już w czwartek. W poniedziałek 23 stycznia odbyła się jednak jeszcze jedna debata rządowa na temat ACTA. Efekty? 26 stycznia polski rząd najprawdopodobniej podpisze porozumienie ws. ACTA.

Po dyskusji i analizie dokumentów stwierdzamy, że umowa ACTA w niczym nie zmieni, zgodnie z opiniami prawników, polskiego prawa, także w kwestii praw internautów i funkcjonowania internetu - powiedział minister administracji i cyfryzacji Michał Boni.

Anonimowi i ich "polska rewolucja"

Anonymous zapowiadają na Twitterze polską rewolucję

Protest i zaciemnienie popularnych polskich serwisów nie jest pierwszym, jaki przetacza się przez "nasz" fragment internetu. Od soboty trwały bowiem działania grupy Anonymous, bardzo aktywnie (a także głośno i niesfornie) protestującej przeciwko ACTA.

Wieczorem 21 stycznia kilka serwisów związanych z polskimi ośrodkami władzy przestało działać. Przede wszystkim zniknęła z sieci strona Sejmu RP, Kancelarii Premiera i Ministerstwa Kultury. W niedzielę na Twitterze Anonimowi ogłosili "polską rewolucję" i przeprowadzili ataki DDoS na wszystkie serwisy rządowe, skutecznie je blokując. Internetowi zadymiarze ogłosili też, że są w posiadaniu dokumentów dotyczących "wielu polskich osób publicznych", które zostaną ujawnione, jeśli Polska podpisze umowę ACTA.

Co "po ACTA"?

Czy za jeden niewłaściwy wpis na blogu będzie można go zamknąć? Czy ACTA oznacza koniec YouTuba? Kto będzie odpowiadał za monitorowanie internautów? Czy ACTA faktycznie staje w obronie twórców czy raczej chroni producentów? Napisz na Alert24, a my razem z ekspertami z fundacji Panoptykon postaramy się rozwiać wszystkie wątpliwości.

A co z atakami po zgodzie na podpisanie ACTA? Anonimowi na Twitterze nie próżnują. I w swoim niepowtarzalnym stylu zapowiadają kontynuację działań.

Będzie trzecia wojna światowa

Zgodnie z zapowiedziami, Anonimowi przeprowadzili drugą falę ataków na polskie serwisy rządowe. Ofiarami skoordynowanej akcji padły między innymi witryny sejmu, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, strona premier.gov.pl, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, oraz www.radeksikorski.pl. Mimo gróźb haktywistów, atak przetrwały witryna MON i ABW.

Zobacz więcej na temat:

Podziel się

  • 1
  • 6
  • 1
  • 10
  • 4
  • Ocena:

    • słabe
    • nic specjalnego
    • dobre
    • bardzo dobre
    • znakomite

    27 głosów

Skomentuj:

Zaloguj się. Jeśli nie posiadasz konta zarejestruj się.

Komentarze (133)

  • maxelpe

    Oceniono 17 razy 15

    allegro również..

    • Gość: pepe

      Oceniono 2 razy -2

      @maxelpe
      kweik.com.pl - też :)

  • Gość: lobotomia

    Oceniono 62 razy 60

    Wolność. Po co wam wolność?
    Macie przecież filmy fantastyczne
    Wolność. Po co wam wolność?
    Czasem zezwolenie demonstracji ulicznych
    Wolność. Po co wam wolność?
    Z każdej wystawy dobrobyt tryska
    Wolność. Po co wam wolność?
    Macie przecież letnie igrzyska

    Na tym świecie każdy jest zachłanny i pazerny
    Na tym świecie każdy chce pieniądze i koncerny
    Kilku frajerów rządzi świata tego polityką
    Najpotężniejsi z nich myślą o władzy nad galaktyką

    Po co wolność - Kult

    Pokaż starsze odpowiedzi (10)

    • kocurxtr

      Oceniono 7 razy 7

      @Gość: lobotomia
      już niedługo nie będzie można tak napisac...

      skoro ryży kłamca z koleżkami funduja Polakom gó.w.no - to może i Polacy powinni zafundować im?
      proponuję sr,ać im regularnie na wycieraczki i smarowac klamki g.ó.wn.em ....

      ------
      k.u.r.wa nie mogę sobie darować tego, że głosowałem na PO
      Palitkot obyś nie zawiódł za 3 lata...

    • piotrek1965

      0

      @kocurxtr
      przecież Palikot to ustawka Ryżego. Za parę lat znowu się zdziwisz, biedaku.

    • shravakayana

      Oceniono 1 raz 1

      @maleate
      blokowanie witryn i stron na bazie przepuszczenia bez orzeczenia sądu i prokuratury jest dla ciebie normą obowiazującą i nic nie zmienia.. hiehie... litości..

  • anarchisten

    Oceniono 9 razy 9

    media2 dobreprogramy też

  • Gość: ja

    Oceniono 2 razy 2

    Error
    FW-1 at omikron-b: Access denied. - mon.gov.pl

  • dk7000

    Oceniono 74 razy 68

    Rząd PO strzela sobie samobója, za samobójem, tym razem strzela do tych którzy byli jego podporą i nieźle się na tym przejedzie.

    • ta14

      Oceniono 43 razy 35

      @dk7000
      Ni chooja nie zagłosuję na tą gów.nianą partię! Tak, teraz zagłosowałam, wybierając "mniejsze zło". Napięcie rośnie. Ceny benzyny, cyrk z lekami refundowanymi, próba podwyższenia wieku emerytalnego do 67 lat i ACTA. Wyje.ałabym cały rząd w kosmos, bez wyjątku, mam dość tych zakłamanych mend. Jakoś zawsze polityka guzik mnie obchodziła, ale nadszedł moment mojego wk.rwienia. I chyba nie tylko mojego. I nigdy nie przeklinałam w postach. Patrzcie co rząd z ludźmi robi............

    • piotrek1965

      0

      @ta14
      ale oczy
      wiście wniossków n
      ie wyciągniesz. Następnym razem na Palikota zagłosujesz, albo na SLD, albo wcale i znowu się zdziwisz.

  • calmy

    Oceniono 63 razy 55

    Ten rząd akurat podpisał na siebie wyrok. A najgorsze, że oni jeszcze o tym nie wiedzą.

    • donci

      Oceniono 19 razy 13

      @calmy

      Oni wiedza ze to jest ich ostatnia kadecja , pozamiataja nami doszczetnie, a najgorsze ze ja na tych skurw..synow nie glosowalem 1!!!!

    • piotrek1965

      Oceniono 1 raz 1

      @calmy
      Mają to w d...Bo wiedzą, że na trwałe wówili Polakom, że nie ma alternatywy. Bo przecież na PiS nie zagłosuje większość, mimo, że wyniki wszelki ich bronią. No bo na Kaczora, no obciach, w życiu. Więc są pewni swego

  • szybiarz

    Oceniono 54 razy 50

    Polska i inne kraje są prowadzone na smyczy przez Amerykanów, to oni rozdają karty, wydoją nas przy okazji z gazu łupkowego, tylko czekać jak do kogoś kto coś ściągnął zaczną pukać kancelarie prawne z propozycją "ugody", chcą zmusić nas do przestrzegania praw autorskich a sami nie przestrzegają podstawowych praw człowieka

    Pokaż starsze odpowiedzi (2)

    • andrzejto1

      Oceniono 1 raz 1

      @kawa_i
      Masz rację, naziści byli dobrzy dla swoich. Niesety tymi "swoimi" nie obejmowali mniejszości narodowych, kaleków, homosiów i paru innych grup ludzi. Więc plizz przestń pleść głupoty. Hitler rozpoczął wojnę w 1939 bo Niemcom groziło bankrutwo. Nazizm jak każda odmiana socjalizmu polega na wydawaniu większej ilości pieniędzy niż się zarabia. Jak jest komu zabrać, jak Niemcy Żydom, albo sowiety chłopom i "burżujom" to jeszcze jakoś to się kręci, jak nie ma skąd wziąć kasy, to system pada na pysk.

    • Gość: Egzorcist

      0

      @szybiarz
      oni już pukają (patrz ZAIKS w Polsce)

    • yogi1122

      0

      @andrzejto1

      " Masz rację, naziści byli dobrzy dla swoich. Niesety tymi "swoimi" nie obejmowali mniejszości narodowych, kaleków, homosiów i paru innych grup ludzi. Więc plizz przestń pleść głupoty. Hitler rozpoczął wojnę w 1939 bo Niemcom groziło bankrutwo. Nazizm jak każda odmiana socjalizmu polega na wydawaniu większej ilości pieniędzy niż się zarabia. Jak jest komu zabrać, jak Niemcy Żydom, albo sowiety chłopom i "burżujom" to jeszcze jakoś to się kręci, jak nie ma skąd wziąć kasy, to system pada na pysk. "

      A jak myślisz, po co Stany były w Korei, Wietnamie, Grenadzie, Iraku, Afganistanie. Z miłości?

      Jakby, nie prowadzili wojen napastniczych, dawno by zbankrutowali. Chociaż i wojny niewiele już im pomagają. Siedzą w kieszeni Chińczyków i tylko dobra wola, tych ostatnich, pozwalają im jeszcze jakos trwać. Gdyby, Chińczycy zarządali zwrot długów, Stany Zjednoczone, byłyby w gorszej sytuacji niż Grecja, Włochy, Hiszpania, Portugalia i inne, razem wzięte.

  • szynalu

    Oceniono 27 razy 21

    ludziska dość pracy za psie pieniądze jesteśmy w europie minimum to 4 tys na reke dla budowlańca

    czas coś z tym zrobić

    • donci

      Oceniono 2 razy 2

      @szynalu

      to za malo czy za duzo ?

  • maoo

    Oceniono 18 razy 16

    czekajcie jak siądą na allegro ! To będzie jazda!!

    • pochodna.dx

      Oceniono 19 razy -7

      @maoo
      A co to jest allegro? Można bez tego żyć? Nie narób kupy w majtki.

    • czarny.babou

      Oceniono 1 raz 1

      @pochodna.dx
      Wypieprzaj na plotka tudzież pudelka.

  • marek-lipski

    Oceniono 16 razy 16

    Ten link informuje,protestuje i ostrzega przed konskwencjami prawnymi:ACTA.
    www.laquadrature.net/en/ACTA
    A tutaj inne,ktore podaja informacje rowniez o nowych cenach na leki dzieki ACTA:
    www.oxfam.org/fr/policy/rester-vigilant
    www.haiweb.org/
    Jak ACTA ma walczyc z Chinami:
    www.nytimes.com/2011/01/02/business/02unboxed.html
    werebuild.eu/wiki/index.php?title=ACTA#column-one
    www.zeit.de/digital/internet/2012-01/interview-markus-beckedahl-acta-sopa
    www.apfelnews.eu/2012/01/22/acta-europas-sopapipa/
    www.blackfear.de/acta-sopa-pipa-dystopie-wir-kommen/4830/
    piracy.ssrc.org/
    Nie dla ACTA.Jesli PO podpisze jako rzad to oznacza ze to jest poczatek stanu wyjatkowego w Polsce.
    Polski rzad ma prawo VETA.
    _______________
    A teraz prosze serdecznie GW o zrozumienie i pozwolenie na cytaty z roku 2009!!!

    Pią, 2009-12-04 09:01
    W odpowiedzi na wysłany do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów wniosek o udzielenie informacji publicznej w sprawie ACTA, ISOC Polska otrzymał do wiadomości kopię pisma przekazującego zapytanie do Rzecznika Prasowego Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej. Treść prezentuję poniżej, ze skanem dokumentu można zapoznać się po otwarciu załącznika do artykułu.

    "Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
    Centrum Informacyjne Rządu
    Grzegorz Szymański
    Zastępca Dyrektora

    Warszawa, 27 listopada 2009 r.

    [Do:]
    Pani Monika Janus-Klewiado
    Rzecznik Prasowy
    Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej

    W załączeniu przekazuję - według właściwości - wniosek o udostępnienie informacji publicznej skierowany do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przez pana Piotra Waglowskiego z Internet Society Poland. Wniosek dotyczy udostępnienia informacji w sprawie negocjacji i polskiego stanowiska do traktatu Anti-Counterfeiting Trade Agreement (ACTA).

    Uprzejmie proszę o udzielenie informacji zainteresowanemu oraz przekazanie kopii odpowiedzi do wiadomości Centrum Informacyjnego Rządu.

    Grzegorz Szymański

    Do wiadomości:
    Pan Piotr Waglowski
    Członek Zarządu ISOC Polska
    ul. Pasteura 7
    02-093 Warszawa"

    UKIE przekazuje wniosek w sprawie ACTA do MKiDN
    marta.kierepka, Śro, 2009-12-16 10:47
    Kancelaria Premiera przekazała wniosek Rzecznikowi Prasowemu UKIE, teraz UKIE przekazuje sprawę Dyrektorowi Departamentu Prawnego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Stowarzyszenie ISOC Polska otrzymało kopię pisma przekazującego wniosek, o następującej treści (skan dokumentu - w załączeniu do artykułu).

    "Urząd Komitetu Integracji Europejskiej
    Biuro Komunikacji Medialnej
    Monika Janus-Klewiado
    zastępca dyrektora

    Warszawa, 3 grudnia 2009 r.

    [Do:]
    Pan
    Dominik Skoczek
    Dyrektor Departamentu Prawnego
    w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego

    Szanowny Panie Dyrektorze,

    W nawiązaniu do rozmowy z panem Dariuszem Urbańskim z Departamentu
    Prawnego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, przesyłam -
    według właściwości - wniosek o udostępnienie informacji publicznej
    skierowany przez pana Piotra Waglowskiego z Internet Society Poland.

    Wniosek dotyczy udostępnienia

    Pokaż starsze odpowiedzi (1)

    • nikodem_73

      Oceniono 16 razy 12

      @maleate
      Owszem - zmienia. Zmienia argumentację jaką można użyć podczas dokręcania śruby.

    • wykiwany

      Oceniono 10 razy 10

      @maleate
      Zmienia, znikną leki generyczne, znikną wszystkie artykuły tworzone na bazie czyichś patentów.
      to nie jest kradzież, to normalny rozwój który będzie blokowany.

    • shravakayana

      0

      @maleate
      jesli cos nic nie zmienia - to dlaczego przez wiekszośc czasu obrad jest tajne i jesli nic nie zmienia TO PO CO TO PODPISYWAC!??? nie wiesz co piszczy w trawie facet a piszczy nieciekawie!

  • oloros

    Oceniono 31 razy 27

    rzad jest smieszny - narzucony przez korporacje dokument i tak bedzie przyjety w Tokio i jezeli choc jeden parlament ratyfikuje bedzie obowiazowal w Unii - czy polakom to sie podoiba czy nie!!
    dla kogo pracuje rzad?
    pod haslem obrony wlasnsci idzie wprowadzenie cenzury w skali swiatowej!!!!!!!!!!
    ale najbardziej mnie martwi to ze oni konsultowali z 30 organizacjami!!!! - i nikt nic nie powiedzial
    pan AZdojewski bezczelnie klamie ze prawo to nic nie zmienia w Polsce!!!
    ploski rzad gra przeciwko wlasnm Obywatelom w interesie hollywood!!!!!!!!!!!
    tgak na serio to oni nie daja sobie rady z internetem
    Kosciol kiedys z ksiazka sobie tez nie dal rady !!!!!!!!!!
    ale najgorsze jest to ze ACTA de facto tworzy prywatna policje - prywatny biznes bedzie mogl scigac bez udzialu sadu. parlamentow , panstwa bedzie mozna przekazywac dane osobowe !!!!!!!!!
    - bez konsultacji spolecznych panstwoych parlamentow wprowadza sie akt zmieniajacy calkowicie oblicze sploleczne!!!!!!!!!- to jest zamach na wolnosci i podstawowe prawa obywateli
    bezczelne suk,yny

  • xcracer

    Oceniono 29 razy 25

    gazeta.pl również powinna protestować. wasze serwisy rozrywkowe (deser, zczuba, plotek i wiele innych) bazują w dużej mierze na materiałach, których pochodzenie jest mocno wątpliwe. Linkowane klipy z youtube, wklejane bezrefleksyjnie "memy", powtarzane i cytowane wypowiedzi z forów i facebooka. Wszystkie te materiały mają swoich autorów. To, że godzą się je udostępniać publicznie nie znaczy, że w imię nowych przepisów nie można by zablokować waszych stron.

  • kretu23

    Oceniono 17 razy 15

    www.abw.gov.pl/
    padło

  • kola

    Oceniono 36 razy 34

    Władza, która występuje przeciwko obywatelom traci legitymację do jej sprawowania:

    „...jeżeli jednak długie pasmo nadużyć i uzurpacji zmierzających niezmiennie do jednego celu, ujawnia zamiar ujarzmienia ludzi pod absolutnym despotyzmem, wtedy jest ich prawem, jest ich obowiązkiem zrzucenie takiego rządu i ustanowienie nowych strażników ich przyszłego bezpieczeństwa...” - Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych Ameryki z 1776 r.

    „Kiedy rząd narusza prawa ludu, insurekcja jest dla ludu i dla każdej jego części najświętszym prawem i najniezbędniejszym obowiązkiem.” - Konstytucja Francji, 1793 r.

    „Zważywszy że jest istotne, aby prawa człowieka były chronione przez przepisy prawa, tak aby człowiek nie musiał, doprowadzonych do ostateczności, uciekać się do buntu przeciw tyranii i uciskowi.” - Preambuła do Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, 10 grudnia 1948 r.

    Innymi słowy, obywatele mają obowiązek cywilnego nieposłuszeństwa wobec władzy, która nie przestrzega ich praw więc buzia w kubeł i nie pyszcz, kiedy ktoś za ciebie rusza tyłek, żeby o twoje również prawa walczyć.

  • muzzyczny

    Oceniono 9 razy 1

    :"Utrudniony dostęp do Kwejka, Demotywatorów, Wykopu"

    Portali sponsorowanych przez media

    UWAGA na hipokrytów

    • nikodem_73

      Oceniono 9 razy 9

      @muzzyczny
      Akurat z ich strony to nie hipokryzja, lecz instynkt samozachowawczy. Te portale żyją z "piractwa".

      Dziwię się raczej gazeta.pl, której działy "plotek", "deser", czy inny "widelec" po wejściu w życie ACTA też będą musiały się mocno zwijać.

    • muzzyczny

      Oceniono 10 razy 4

      @nikodem_73
      nie będą
      Swoich nie ruszają

  • Gość: zanetti

    Oceniono 6 razy 4

    krytyka polityczna też wyłączona.

  • music0

    Oceniono 38 razy -16

    Ludzie, nie klnijcie tak na PO, bo tą ustawę musiał by podpisać każdy rząd na którego by to trafiło. Nie znamy kulisów całej tej sprawy, ale jak znam życie i Amerykanów (bo to oni tym rządzą) to postawili całą Europę pod ścianą. 90% światowego przemysłu rozrywkowego pochodzi z USA i żaden kraj nie zaryzykuje konfliktu i ewentualnego embarga z ich strony. To są niebotyczne pieniądze i nikt nie chce ich stracić. Czy wy myślicie, że PO chce sobie strzelać w stopę ? Oczywiście , że nie. Ataki na nasze serwisy to bezsens. Tutaj wojnę należy wypowiedzieć organizacjom , które te prawo stworzyła i koncernom , który do tego paktu wstąpiły.

    Pokaż starsze odpowiedzi (1)

    • wloczykij1979

      Oceniono 19 razy 15

      @music0
      Co za durne wytłumaczenie. Jakby rząd polski nie miał jurysdykcji na swoim ter\ytorium.

    • inside_again

      Oceniono 15 razy 13

      @music0
      USA już dziękujemy, już naprawdę mamy po kokardy tych wartości.
      Embargo? No i fajosko - niech sobie robią embargo, ciekawe czy im wystarczy jankesów do nabijania kasy, bo przypuszczam, ze wątpię.

      Rząd sprzedał SIĘ i przy okazji nas. Tylko zapomniał nas zapytać, czy tego chcemy. Może mu przypomnimy.....

    • cyklista

      Oceniono 8 razy 8

      @music0
      "90% światowego przemysłu rozrywkowego pochodzi z USA" pewnie masz rację. Wobec tego proponuję przez parę miesięcy cieszyć się tym pozostałym 10%. Aż Jankesom zwieracze puszczą

  • oloros

    Oceniono 30 razy 22

    no PO pakujcie sie - to juz koniec - tego nikt nigdy wam nie zapomni

  • waszprezydent

    Oceniono 25 razy 15

    Czemu GW nie przystąpi do protestu? Może pora zmienić front na ten właściwy

  • babaqba

    Oceniono 15 razy 1

    A serwisy Agory? Trzepią szmal nie zważając na nic...

    • pochodna.dx

      Oceniono 3 razy 3

      @babaqba
      Ja jednak wolę być informowany.

  • Gość: DemiaN

    Oceniono 19 razy 19

    Kurna ale się ciesze i nie ciesze zarazem:
    - ciesze się że wszyscy razem łączymy się i nie dajemy sobą pomiatać
    -nie ciesze się że politycy i tak nas traktują jak tylko niewolników potrzebnych im najbardziej przy wyborach by mogli się nachapać i zgnoić Nas i Nasz kraj.

    • inside_again

      Oceniono 8 razy 8

      @Gość: DemiaN
      Nie ciesz się. Jak jest naprawdę i czy naprawdę potrafimy się zjednoczyć - okaże się w realu. Zobaczymy.

  • muzzyczny

    Oceniono 17 razy -17

    [00:12 AKTUALIZACJA
    Równo o północy zaciemniły się Demotywatory, Wykop, JoeMonster, Antyweb, Kwejk, witryna Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz strona Krytyki Politycznej."

    haha niech sie zaciemnią na zawsze
    UWAGA hipokryci sponsorowani

    • domarilla

      0

      @muzzyczny
      Jurek Owsiak to chyba powinien swoją stronę rozjaśnić. Czy to nie on przypadkiem bawił się w politykiera i przekonywał ludzi do głosowania na PO. PO rządzi, więc jaka jemu bieda?

  • zielona88nata

    Oceniono 13 razy -3

    music0 co Ty za głupoty wypisujesz???!!!(...)nie klnijcie tak na PO, bo tą ustawę musiał by podpisać każdy rząd na którego by to trafił(...)człowieku przecież nikt im nie przykłada pistoletu do głowy i nie każe tego podpisać!!!obudź się!!nasz rząd od zawsze chciał się podlizać zachodowi i robi wszystko to co oni!USA wysłało wojska do Iraku- nasi też a co to tylko ludzie, USA wysłało wojska do Afganistanu_nasi też dla towarzystwa nawet się nie zapytali bardzo o co chodzi USA-chciało zbudować tarcze w Polsce-nasi ależ oczywiście z ucałowaniem ręki, że zachód zechciał na nas spojrzeć oni wszystko robią żeby być cool na czasie to żałosne sami się kasy nachapią a my? żyjemy pod kreską bo nam nie starcza nawet do połowy miesiąca a co dopiero do "ostatniego"?!

  • art-100

    Oceniono 12 razy 6

    Jestem przeciw podpisa~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Komentarz usunięty zgodnie z porozumieniem ACTA.

  • ddd2.0

    Oceniono 7 razy 3

    Bezczelnosc i obłuda Rządu przekracza wszelkie granice.Trzeba działac,bo pewnego dnia obudzimy sie w Matrix*ie

  • terazrewolucja

    Oceniono 18 razy 18

    Protest zaczęty najgłośniej w Polsce, czas na pozostałą część Europy. Oddalić wizję ACTA najdalej jak tylko potrafimy

    jak nie zawalczymy teraz, to obawiam się, że możemy już nigdy nie mieć ku temu okazji, to ostatnie podrygi wolnego (częściowo wolnego) internetu

    niech to zachodnie społeczeństwo wybudzi się z letargu

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Komentuj, dodawaj zdjęcia i znajomych!